Sunday, May 25, 2008

Sejarah PAPTI dan IKAMA dimulai

Pada tanggal 4 Februari 2008 telah diadakan satu pertemuan antara PAPTI dan IKAMA di Hotel Manhattan, Jakarta. Pada hari bersejarah itu PAPTI diwakili oleh Presidennya Prof Madya Dr Ismail Abdullah, Ketua Rombongan Dato Mohd Noor Azam, Ketua Biro Pendidikan PAPTI Drs Lokman Mohd Zen dan Ketua Biro Ekonomi PAPTI Ir Mohari Moharal. IKAMA pula diwakili Ketua IKAMA Jakarta Dr Ir Tiena Gustina Amran, Dr Alfitri Salam, Wakil Ketua IKAMA Jakarta, Dr Widayati R. Soedjojo H., Ketua IKAMA Jogjakarta. Turut hadir ialah Bapak Tonny, Wartawan Harian Kompas Jakarta.
Termeterilah sebuah hubungan yang sangat bermakna sejak itu. Antara IKAMA dan PAPTI sudah terjalin hubungan jarak dekat dengan pertemuan itu dan hubungan jarak jauh melalui email dan SMS. Semoga episod ini menjadi titik tolak kepada kerjasama paling erat antara Malaysia dan Indonesia.

2 comments:

Unknown said...

Selamat atas diluncurkannya weblog Kerjasama PAPTI - IKAMA. Semoga dapat bermanfaat bagi kedua-dua bangsa Indonesia dan Malaysia, amin.  Salam hangat,Dr. Widayati

Jambari said...

Melihat foto pertama blog PAPTI-IKAMA saya menebak yang kanan baju batik itu Bapak Dr. Alfitri. Kalau betul, wah masih tetap ganteng. Sayang sekali saya tidak dapat ikut lawatan nostalgia bersama kawan-kawan tempoh hari. Namun dengan adanya media elektronik begini kita dapat berhubungan dan menjalin terus persahabatan. Sekian lama saya tidak mendengan berita dari kawan-kawan seangkatan Bpk Alfitri yang sama studi di KL dulu. Apa kabar semuanya? zMudah-mudahan denganadanya 2 badan serumpun ini kita dapat mengeratkan persahabatan. Untuk Bpk Alfitri salam buat ibu dan Bunga.

Wasallam

Jambari